Zanger Austin Mahone legt uit waarom mannen zo geobsedeerd zijn door horloges

Ondanks dat hij nog maar 21 jaar oud is, denkt Austin Mahone de laatste tijd veel na over tijd. Neem bijvoorbeeld, zijn haar. Het heeft ontelbaar veel veranderingen doorgemaakt in de vijf jaar sinds hij is begonnen met het uitbrengen van muziek (waaronder: the high and tight, the gentle wave, the pompadour, en in meerdere voorvallen waarin zijn haar netjes onder een hoed was gestopt), maar in de laatste paar maanden heeft de zanger er eigenlijk bijna niks aan gedaan.

Dit is mijn natuurlijke haar,” zij hij in een interview met Men’s Journal afgelopen week, wijzende op de golvende massa bruin opstaand haar op zijn hoofd. “Toen ik jonger was, haatte ik het— ik wou altijd dat het iets anders was. Maar ik denk dat het makkelijker was op deze manier.” “Het bespaarde me gewoon tijd; het bespaarde me stres,” voegde hij toe. “Ik kom uit de douche, laat het drogen, en ik start mijn dag. En het krult gewoon op.”
Het is een belangrijke life hack voor een man die er een hekel aan heeft om te laat te komen, en voor iemand met een planning die de meeste CEO’s duizelingwekkend zouden vinden (dit voorjaar gaat hij naar Japan voor een mini tour van Osaka naar Tokyo). Zijn liefde voor horloges leid terug naar een samenwerking met Fossil dit jaar wat erg dichtbij zijn hart ligt.
“Mijn vader is overleden toen ik nog anderhalf was,” vertelt Mahone. “Hij had een Fossil horloge dat mijn moeder bewaarde tot ik 18 was. Het betekent erg veel voor me.”

Waarom Fossil

En ondanks dat zijn vaders horloge nogsteeds tikt, geeft hij toch de extra’s aan van het horloge dat hij het meest draagt, de Fossil Q: een hybride smartwatch dat eruit ziet als een mechanische, maar het kan je stappen bijhouden, je laten weten wanneer je een belangrijk mailtje hebt en hij kan zelfs je telefoon over laten gaan als je hem kwijt bent.

“Het maakt je leven zeker makkelijker. Ik kan al de meldingen die binnenkomen filteren, dit zodat ik niet gebombardeerd word wanneer ik niet bereikbaar ben,” zo zei hij. “Ik bedoel ik kan gewoon een selfie nemen met dit horloge. Ik kan mijn telefoon aan de andere kant van de kamer zetten en een foto nemen van deze stoel.”

Mahone verrast een iets oudere journalist wanneer hij vraagt waarom jongere mannen de laatste vijf jaar steeds meer geobserveerd zijn geraakt door horloges. “Dit is gewoon een gok, maar ik heb er een hekel aan om de hele tijd op mijn mobiel te kijken. Ik ben nu op een punt waar ik ben zo van, man, ik wil hem nieteens meer oppakken!” Vertelde hij. “Dus misschien is het zo van, ‘Oh, hoelaat is het? Nou ik heb mijn horloge hier dat iets betekende voor mij.”

Het is een makkelijke manier om je te beschermen tegen alweer een nieuwe melding. En misschien is het een teken dat er nog hoop is voor de millennials.


Naar het bericht van Men’s Journal van Justin Fenner.

Vertaalt naar het Nederlands. Door Juwelier de Graaff.